onsdag 1. mai 2013

Samling på jobben

Jeg har en kollega på jobben, som hekler i ekspressfart. I løpet av en lunsjpause har hun nesten heklet ferdig et trekk til en lykt. Lyktene hun hekler blir såå fine, at flere fra jobben hadde lyst til å lære å hekle slike. Det ble derfor hengt opp en lapp med påmelding til heklekveld, men prat, pizza og kos.

Alle skulle ha med seg garn, heklenål og syltetøyglass. Det var flere som kunne hekle og lære oss hvordan dette skulle gjøres. Jeg har heklet en gang i midten av tenåra, og husket hvordan jeg heklet de forskjellige maskene. (heter det masker når man hekler?)

Typisk min flaks, fikk jeg en stor knute på tråden utover kvelden. Derfor ble jeg ikke ferdig med lykta samme kveld, men noen dager senere. 

Jeg ga denne bort i bursdagsgave til bestemor. Jeg ble som et lite barn da jeg ga den til henne, og synes det var så stas å gi bort noe jeg har laget selv! Her har dere resultatet:


Hjertet kjøpte jeg på Lille Spesial. Jeg har heklet med garnet Mandarin og fingerheklet båndet med hamp-trå. Jeg har aldri sett så mange damer, samlet på en gang, så stille og konsentrerte. Nesten litt komisk! Vi skal ha ny samling utover i mai en gang, og da har jeg som mål å bli ferdig med en til, og i tillegg lære å hekle blomster.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar